onsdag 16 mars 2011

Vågskål

En sån där pungt i livet som man står där och funderar över sitt liv. Det är mer så här ja men sen då?
Jag har en vågskål där det är egenlägenhet och ensamhet men ja självständig het och ja nära till krogen men åh andra sidan så en egen lägenhet i stan? vad skulle det göra jag skulle ändå bo hos mamma och pappa så det spelar la ingen roll. Det spelar ingen roll om jag har Ubbe eller ej jag skulle fortfarande bo hos mamma och pappa för jag skulle bli uttråkad i stan.
Sen har vi den här andra vågskålen som väger tyngst just nu och kommer nog alltid göra det bo hemma hos mamma och pappa, med häst med hund och plugga och vara lycklig ja vara glad men då är jag dock beroende av mamma och pappa för att jag inte kan ta körkort för om jag ska kunna betala hästen och hyra och kräknigar och mat och sånt. Men ändå jag kommer vara lite självstädnig i alla fall eller ja jag kommer vara självständig men ja bo i egen lägenhet skulle vara nice men ja då har jag det problemet hur tar jag mig ut till stallet? och om jag flyttar Ubbe vem tar hand om Blomma och busan och busans nya bebis? Så nej flytta ubbe är inget alternativ just ni efter som jag ska plugga hemma hade jag tänkt sen får vi se när jag är klar pluggad hur det blir var jag tar vägen var jag flyttar. Men ja vågskålen till att flytta hem och betala för hästen för maten för hyran och sllt sånt själv och ja till och med bensin om jag måste det ja det är något som jag får räkna med!

1 kommentar:

Sandra sa...

För mig har det fungerat att bo hemma och ha kvar hästarna när jag pluggat:). Men det BLIR väldigt jobbigt i längden och man blir inte självständig och så även om det är vad man försöker med. Så jag ska flytta så fort jag pluggat klart jag:).