lördag 19 mars 2011

Men rid utan bett då för fan!

Hej och hå nu kommer jag här och gnäller igen. Men jag måste bara säge en sak. Alla ni som gnäller på att man inte ska rida på skarpt bett varför bry er?

Jag menar om nån nu skulle rida på ett pessoa eller ett phelam deras ensak deras häst deras problem om nu ja den som rider på skarpt bett tycker det är bra och göra det what ever anldenig liksom så får dom väl för fan göra det tycker jag.

Ridsporten asså här lägegr vi oss i allt och alla och så fort dom inte har samma åsikt som den så är man helt flus i huvut så fort man rider på ett fel bett så är man sjuk i huvu.

Jag är flus i skallen för att jag INTE har fasta ringar på mitt bett! Jaha so what? Vad gör det för skillnad jo visst ja dom nyps av dom rörliga ringarna visst ja! Jag glömmde sen när har min häst blivit nypt i mungipan av sitt bett? Jag märker så inget av det? Men ja just det och sen MATCHAR jag inte han så fort jag rider ut oj oj ring polisen jag varnvårdar min häst. Han rids på ett bett med rörliga ringar och jag MATCHAR inte varje gång nej men för fan ring polisen och mode polisen medans vi håller på.


Det jag menar är när ska folk sluta lägga sig i andras ensaker?
Eller nej med folk menar jag RIDMÄNNISKOR för dom är experter på att lägga sig allt och inget som dom egentligen inte har något med att göra. Eller ja det gäller egentligen hela hästbranchen.

Här ska vi visa vem som kan bäst och vem som kan allt!
Hur fan blev det så?
När blev det så?
Och när ska folk sluta lägga sig i?

Nej fan Sara det är dax att ringa snuten du rider på ett bett med rörliga ringar (dessutom inget skarpt bett som din häst GILLAR?!) Nej nej detta går inte länge RING SNUTEN för fan!!!!
Och NEEEEJ!!!! OMG OMG OMG du MATCHAR inte :O:O OJ OJ nu ringer vi mode polisen (mupparna eller nåt.)
ÄH va fan släng er i väggen!

1 kommentar:

bea sa...

Bra inlägg, för varför ska egentligen folk lägga sig i hela tiden?

Och allt detta om bett, det BÄSTA sättet är ju att rida utan, det är det mest naturliga för hästen...

Men om någon frågar mig om bett så brukar jag säga att det är upp till var och en!

Bra men någon som kan stå på sig!