söndag 20 mars 2011

Som sakt jag bryr mig inte!

Stackars mig jag bryr mig inte om vad andra gör med sina hästar. Oj oj nu bryr jag mig tydligen inte om djuren heller! Nej jag bryr mig då inta vad andra gör med sina hästar så är det jag tycker så här! Sköt du ditt så sköter jag mitt! Och måste jag blir idiotförklarad för det?

Men visst ja det är häst världen jag snackar om vad trodde du egentligen Sara?  Att dom INTE skulle lägga sig i? Haha jo visst du eller hur som att det någonsinn skulle hända. Man kan la få ha sina åsikter det tycker jag men man behöver inte trycka ner alla andra som inte tycker som er och som kanske gör något annat än er.

Men i balnd funderar jag varför jag läser sånna bloggar alls och ser sånt alls? för om ni inte gnäller på bette eller nåt annat så skriver man hela tiden om outfitar och dagens tränig och tävligs resultat i och för sig. Det enda som är kul är att läsa om dagens tränig och ja sen är det kul och läsa vissa tävligsresultat........Men det är en blogg som jag egentligen följer ordentligt näää jag ska nog ta och sluta läsa alla tråkiga hästblogga som roar sig med att trycka ner på folk som inte har samma åsikt som den! Jag gillar inte folk som tror de är bäst störst och vackrast!
Jag ahr en sak att säga till er som tror det! NI är inte bäst störst och vackrast! Ni är egentligen små löss som kliar och man vill bli av med er.

Nej nu va jag elak så är det inte eller ja jag stör mig på dom jag VET att jag inte är bäst det kommer jag aldrig och bli jag kommer aldrig och lära mig allt om hästar och så är det! Fast vissa verkar tro att dom redan kan allt men tro mig man kan alltid lära sig något nytt om hästar!

Jag citerar Lina Sellberg som sa till mig en gång när jag red i ett trav stall med henne (bästa sommaren men ändå den värsta sommaren i mitt liv.) "Det som är så bra med hästar är att man aldrig kan lära sig allt, man kan ALLTID lära sig något nytt, Om jag kunde allt om hästar skulle jag sluta."
Och hon ahr så rätt jag akn säga ärligt att så mycket som jag utvecklas inom ridnig de senaste åren ja det är enormt och ändå har jag hållt på med hästar i 13 år det är ett tag.
Och jag ahr lärt mig massor som trav jag har ridit travhästar men aldrig kört travhäst eller utbildat en TRAVARE!!! alltså inte en ynklig liten RIDTRAVARE!
Eller ja Blomma håller fortfarande på att utbildas men att vara med att köra in henne ver underbart och lärorikt jag känner att jag har fått kunskaper om så mycket.
Men jag ahr fortfarande enormt mycket att lära mig inom travet och jag ska nog ta amatör licens till nästa vår tror jag.
Skulle också vilja ta montè licens det skulle vara grymt kul och tävla i Montè men vi får se.
Och sen är det en hel del man kan lära isg inom western och ridnig ja för er som inte inser att man kan lära sig lite från alla sporter släng er i väggen.
För när jag va hos Kjell O fick jag lära mig massor som jag ahr användnig för även inom ridnigen och trust inte NH utan trust mellan hästar och människor fick jag lära mig av Ann-Sofi. Och jag har fått otroligt mycket användig av hennes tips inom ridingen också!

Så ni som tror att ni redan kan allt SLÄNG er i väggen! Och gå av från er pedistal och inse att ni inte är bäst!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Sv: Nej jag tycker la mer synd om Japanerna ändå. :/

Sandra sa...

Älska ditt inlägg^^.