måndag 14 mars 2011

Att lära sig av sina misstag!

du gör misstag många misstag i ditt liv. Du står där och ser efteråt varför gjorde jag detta? Hur dum får man bli. Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Och kan någon spola tillbaka till den tiden?

Ja jag vet inte hur det är med er men jag har gått i dom tankarna många gånger varför hur och vad fan gjorde jag där. Men jag kan säga en sak misstag går inte att strycka över visst du kan försöka glömma dem och bara säga jaja det är som det är och skita i dom och göra samma misstag igen och igen. Men det bästa är att erkänna att du gjort ett misstag och svälja din jävla stolthet och inse att ja jag gjorde fel och jag ska göra det bättre nästa gångn. Så att du inte gör om det där misstaget igen så att du inser vilken knäpp eller dum människa du varit. Jag har gjort många misstag och sen insett att jag varit en stor kluns. jag ahr gjort många misstag med vänner men när jag insett vad jag gjort fel så ber jag om ursäkt och säga att jag varit en stor idiot. Men sen säger jag en sak att det är aldrig ens fel att två träter. Men om man förlåtit den andra personen varför hålla på och träta det gammla bara glömma och inse att ja jag gjorde fel och ja jag gjorde ett misstag kan du förlåta mig? Och ja riktiga vänner förlåter och riktiga vänner säger det gör inget vi glömmer det vi skiter i det misstag gör vi alla. Har inte alla varit med om det? Om det där misstaget som man gjort med en vän och man säger nej jag ska aldrig förlåta personen men sen inser man vilket stolpskott man varit och sen är allt glömmt och förlåtet. Ja jag tror alla varit med om det någon gång.

Sen har vi dom där misstagen som gör att du bygger en mur runt ditt hjärta dom där misstagen som du vet attt var dumma redan från början. Du vet att det är fel och du vet att du borde inte men du gör dom i alla fall. dom där misstagen som får dig att falla ner på golvet så hårt och du vet inte riktigt om du kan ta dig upp eller om du kommer ta dig upp. Men tro mig man tar sig upp efter ett tag och det tar jävligt lång tid att komma över det men du kan ta dig upp och du kommer att vara stark efteråt efter ett tag. Tro mig när du inte trodde det fanns något hopp så finns det hopp trots att du bara ser mörker trots att du bara ser det dåliga så finns det alltid något bra att ta i. Men efter så bygger man en mur och man säger att aldrig ska jag göra om det du blir försiktig och tänker aldrig aldrig mer. Det är inte värt det inte värt det du förlorade inte värt att såra dig själv på det där viset. Du blir rädd att ge chnser och du är aktsam. Känner ni igen er?

Det jag har att säga är att lär av era misstag och inse att det är inte så farligt att göra misstag. För att lära sig av sina misstag måste du också låta dig själv göra misstag!
Oavsätt om misstagen kanske sårar dig så måste du våga ta chanser du måste våga ge någon en chans! Du måste våga tro på det du tror på!

Inga kommentarer: