tisdag 22 mars 2011

Hissar!

Måste bara säga att jag hissar boken Zahiren av Paulo Coelho. En riktigt bra bok om besatthet lite svårt att förklara vad den handlar om men den är riktigt bra. Har hittat jätte mpnga bra citat frpn boken eller ja jätte mpnga och jätte många två bra citat. Jag har juh skaffat mig en liten citat bok där jag skriver upp bra och tankvärda men också roliga citat. Så jag hissar min citat bok också jag tycker alla borde ha en citat bok att skriva upp roliga och bra citat i för man kan få användnig för dem. Jag har hittat massor av citat från olika saker! ni sla få lite smakprov från min citatbok.

ett av mina favorit citat av Jonas Gardell:
"Jag ska till himmelen och det är mer än vad ni kommer lyckas med era skithögar."

Och ett annat favorit citat av världens bästa Astrid Lindgren som är såååå sann!
"Allt stort som skedde i världen skedde först i en människas fantasi."
Och ett till fins citat från Astid Lindgren:
"Har vi en gång vant oss att hämta vår fröjd och tröst i böckerna, så kan vi inte undvara dem."

Sen så klart ett av mina favorit citat från en av de bästa disney filmerna ever som alla borde ha hört!
"Hakuna matata - inga bekymmer"

och ett sista citat:
"To make something special you just have to belive its special."
Det är från kungfu panda!

Så hiss till min lilla citatbok älkar att skriva upp små citat som man kan ha användig för senare!
Och sen måste jag hissa min little black book också som jag skrver av mig i mest ordbajs men det är skönt att skriva av sig i  bland också jag väljer ordet som en försvars mekanism i balnd. Men gud vet att jag kan var förbaskat ful i käften också!

Inga kommentarer: