tisdag 29 mars 2011

Jaha och nu blir man lte klokare också.

Eller ja så ska det vara i alla fall man ska tydligen bli lite klokare efter genus snack hela dagen. Men jag kan inte säga att man blir klokare mer förbannad än klokare. Ja du vad ska man säga? Genus ja vad ska man säga jag snor ett citat från Magnus Betnèr: "Det är det som är problemet med jämställdhetsdebatten. Vi kommer inte komma någonstarns förrens vi gubbar inser att vi är slemproppar som sitter ivägen." Det ligger något i det och sne är det uppfostan med ungar också man uppfostar killar och tjejer på helt olika sätt. Man kan fråga sig varför det är så varför man uppfostar dem på helt olika sätt?

Ja jag själv har väl inte så ja vad ska man säga jag är uppväxt med fyra stora systrar och jag ahr la aldrig blivit gullad med? Men det finns dom som kör med när en grabb ramlar är det ja men du gjorde inte illa dig upp och hoppa. Och tjejer så är det ja men stackare gjorde du illa dig här får du ett plåster eller ska jag blåsa?
Ja jag har själv aldrig blivit så här "synd om mig" när jag ramlar metiden morsan ahr alltid sakt: "aa man du dog inte upp och hoppa." och det gör att jag är tuffare och ja jag nej men jag vet inte men jag tycker inte jag nej jag vet inte vad jag ska säga. Visst jag lekte med barbie och jag lekte med dockor men ja jag gillade också att vara ute och skita ner mig jag älskade att vara ute med pappa. Så ja jag vet inte.

men ja genus och jämnställdhet är verkligen sån där evighets disskution som man kan ha i hundra år