onsdag 9 mars 2011

ridnig snobbsport - SKOJA INTE!

Ja vi kom in på disskutionen om snobb sporter i dag och ja golf är en av dem men så säger en klasskompis men ridnig då vad är inte det om en snobbsport!
Och ja jag ska säga att jag håller VERKLIGEN med ridnig är en jävla snobb sport verkligen kan jag lova!
Jag menar man får inte visa sig utan att man ser bra ut. Och sen ja hästar är inga billiga djur och inte bara det alla snackar skit om alla och alla tror dom är så jävla bra!
Så ja ridnig = snobb sport och jag kan inte säga att jag älskar det nej det gör jag inte. Ja inte själva ridnigen men ja att det har blivit en sån jävla snobb sport men jag antar att det alltid har varit så men det är först nu man märker av det.
Om ni inte håller med om att det är det så kan jag lista upp anldenigar åt er.
  • Man måste ALLTID se så jävla bra ut!
  • Du kan inte visa dig i budjet grejer för då är du "dålig"
  • Om du inte håller med om saker och ting och använder saker som dom säger så är du en dålig människa och tar hand om din häst på fel sätt!
  • Alla lägger sig i allt du gör med min häst!

Behöver jag göra listan längre eller? Jag tror inte det så ja ridnig är och kommer och förbli en förbannad snobb sport! Och jag tror knappast att folk kommer ändra sig det är inte det att det är dyrt att ha häst. Nej det är inte det som är problemet det som är problemet är att alla är så förbaskat snobbiga och dom TROR att de är så JÄVLA bra HELA tiden! Och dom tror de VET allt om ALLA andras hästar! Så JA ridnig är en förbaskad snobb sport oavsätt om man skitar ner sig lite! Men jag älskar sporten om man räknar bort alla snobbarna som är nästan ALLA?! jag kan fan räkna på två fingrar vilka som INTE är snobbiga som jag känner inom häst världen. INTE bra!

Vad tycker ni är ridnig en snobb sport?

1 kommentar:

Sandra sa...

Har inte riktigt sett det på det där viset, men du har ju helt rätt:P. Japp, absolut en snobbsport!