onsdag 2 februari 2011

Vissa sak helt enkelt inte ha häst!

i bland blir jag blind och galen på vissa. Ja vissa ska helt enkelt inte ha häst så är det bara.
Jag förstår inte hur vissa tänker i bland asså. Vissa tror verkligen att en häst är en leksak som man kan ta fram när man vill! Men det är ett levande djur ja det är ett levande djur och den kräver att blir omhändetagen!
Och det finns dom som rider hästar trots att dom är halta och dåliga! Ja vissa ska helt enkelt inte ha häst!

Hörde om en vars häst stod i tre fyra veckor efter sjukdom och när den skulle sättas igång igen så jag tror det inte var hälta utan det va nåt annat hästen hade i alla fall stått i flera veckor. Och när denna skulle sätta i gång hästen igen så började den inte som vanliga människor och skritta. Nej då denna började med och köra värsta dressyr passet visst att man känner igenom hästen i dressyr det kan jag gå med på. Men att köra ett dressyr pass är helt jävla sjukt! Och sen blev hästen dålig igen också skulle denna sätta igång hästen igen och då började denna med och tolka efter hästen i GALOPP!!!! och då hade hästen stått i flera veckor!

Guch sånt kan göra mig galen vissa ska helt enkelt inte ha häst så är det bara! Sen kan jag inte säga att jag är prefekt heller jag är på Gotland och min häst är hemma bara det är illa. Men jag vet att han blir ordentligt omhändetagen och jag hade inte ränkat med att vara här alls tänk hur det kan bli. Men om han nu kommer och stå tills jag kommer hem så kommer jag börja med promenader med honom! Tycker det är jätte viktigt att han får komma igång ordentligt innan jag börjar rida han igen. Men nu ska juh Carro rida han åt mig så han kommer vara i gång hoppas jag men annars så får det vara som det är!

Men vissa borde inte få ha häst det borde vara körkort på häst!

1 kommentar:

becca sa...

SV, tack så jätte mycket sara :D