lördag 19 februari 2011

Så förbaskat självkritisk!

"Den största kritiken om dig får du från dig själv!"
Det kan man lugnt säga om mig jag är verkligen min egen största kritiker jag tänker alltid ut det värsta av nästan allt. Jag verkar glad och posetiv utåt men egentligen är jag inte det. Nej egentligen så tänker jag alltid ut det värsta av allt! Jag menar då blir man inte besviken. Men jag antar att om man fått höra skit och hur dålig man är och att man aldrig klarar något så blir man så antar jag. Det är vad jag har fått höra av så många i hela mitt liv. Aldrig min familj och vänner som ahr alltid trott på mig och stöttat mig för dom vet att jag kan men jag intalar mig att jag inte är tillräckligt duktig att jag inte förtjänar det. Men jag vet att jag förtjänar det men ändå så kan jag inte låta bli och tänka så. Men jag är självkritisk men också förbaskat envis om jag bestämmt mig för något så är det så och då vill jag inte rubba mig. Folk har kallat det att det är negativt envishet men doma bästa fördelar är också dina värsta svagheter. Utan den envisheten så skulle jag aldrig klarat matten med lite gaudnig på vägen så klarade jag matten. Och jag hade aldrig lärt mig massor med saker jag hade inte varit här utan min envishet. Så kalla det dåligt men jag är självkritisk som fan men jag är stolt över den jag är! Och ingen kommer kunna ändra på det ingen kan kommer och säga att jag är dålig ingen kan komma och tala om för mig vilken skit jag är eller trycka ner mig. Ingen kan komma och trycka ner mig nej ingen ska komma och tala om för mig hur jag ska leva mitt liv....inte längre i alla fall!

Inga kommentarer: