söndag 6 februari 2011

Den där eviga disskutionen...

Om bett och nej jag tänker inte sitta och klanka ner och trycka ner er som rider på det. Jag bryr mig allvarligt talat inte om vilket bett man rider på om man vill rida på ett skarpt bett så får man väl för fan göra det! Inte min ensak har inget och göra med vilka bett man rider på så länge det inte är min häst.

Som många gnäller på western ryttarnas bett! ja vad ska jag säga? jag kan inte säga något för jag är inte insatt så då säger jag inget om att dom rider på skarpa bett deras ensak! Jag känner många eller ja många och många haha där var jag lite till överdrift måste jag erkänna men i alla fall. Jag känenr två western ryttare som INTE rider på skarpa bett och här sitter vissa och drar alla över en kant.

Jag tänker helelr inte gå in på den där stora disskutionen om pessoa bett. För ja jag kan erkänna att jag ahr ridit på det! Och ja jag vet veilken effekt det har på hästen och ja jag vet att det är dåligt för hästen! Men ja jag ahr ridit på det det har jag! Kommer inte göra det igen men varför ska man hacka på folk som rider på pessoa? Åter igen jag bryr mig inte så mycket vilket bett man rider på så länge det inte är min häst så är jag nöjd.

En fråga till er som klanka ner på skarpa bett.
Jag vet att många av er faktiskt ha ridit på skarpa bett vad är er ursäkt till det?
Och varför bryr ni er ens om vad folk rider på för bett är det inte deras ensak?


Ja jag kanske låter dum känslokall eller oansvarig men nej då är det inte jag tar hand om MIN häst. Lägger mig oftast inte i vad andra gör med sin häst som dom inte FRÅGAR mig! Okej jag blir förbannad när folk drar alla över en kant som Western ryttare tx för jag tycker inte man kan dra alla över en kant.

Inga kommentarer: