söndag 13 februari 2011

Recept tips!

Här har ni ett tips på en super god kladdkaka som jag tycker alla borde prova! mormors kladdkaka heter den! också prefelt att göra till muffins!

100 gram smör
2 st ägg
3 dl socker
2,5 dl mjöl
4 msk vaniljsocker
1 krm salt

Tillagning

- Smöra en rund form (gärna med löstagbara kanter).
- Smält smöret
- Vispa ägg och socker så det blir poröst och pösigt och tillsätt smöret.
- Blanda ned resten och rör till en jämn smet
- Häll smeten i formen
- Grädda i ugnen 200C i ca 20 min (ev lite längre beroende på ugn)

Man kan även hälla smeten i formar och grädda dem i ca 15 min.



Fast jag brukar bara blanda i hop allt til en röra sen blir det som det blir. Och jag har inte misslyckat med denna en enda gång! Också toppen tips och ge till barnen jag brukar låta Louise göra den helt själv och Hampus brukar få hjälpa mig. Helt toppen och baka med barn måste jag säga!

Inga kommentarer: