tisdag 8 februari 2011

Sen när måste man vara snygg HELA tiden?!

När man är ute och rider ja man ska tydligen vara snygg HELA tiden. Jag förstår att man vill vara snygg när man tävlar eller när man ska fotas ja då brukar till och med jag matcha. Jag säger inte att det är fel att matcha så fort man rider men jag förstår inte vitsen med att matcha jämt och ständigt. Jag menar om jag är ute i skogen vem bryr sig om jag råkar rida med en förstor t-tröja? vem skulle se mig när jag är ute i skogen och rider? Rådjuren? Som att dom skulle bry sig om jag hade matchande benlindor/benskydd och schabrak och tröja? eller flätar min hästs man. Nja jag tror inte dom skulle bry sig.

Ja men om man möter någon i skogen då? en snygging kanske? Haha ja det där va kul tyckte jag. Hum ja vilka snyggingar finns hemma hos mig som är i vår skog? Fotgängare med hunden i medelåldern eller ungar som är ute, någon ungdom lite här och där men dom är fortfarande små i mina ögon. Och ja någon kross eller skoter lite då och då sen andra ryttare brukar man också möta lite då och då. Men som att dom skulle bry sig om jag hade matchat min häst? Som att dom skulle bry sig om jag är sminkad eller inte. Ja för det finns vissa SMINKAR sig till stallet vilket jag tycker är så jävla onödnigt! Dom enda gångerna jag har gått sminkad till stallet är när jag har varit sminkad till skola eller något liknade. Nej jag brukar inte ställa mig och ta bort sminket för att jag ska till stallet. Eller jag ska erkänna jag har gjort det när jag har blivit fotad!

En bild när jag är sminkad för en plåtnig!

Men nej jag brukar inte matchar när jag rider ute i skogen, nej inte ens när jag tränar dressyr oavsätt om jag blir fotad! Konstogt va? Eller inte för att jag bryr mig allvarligt talat inte om hur jag ser ut när jag bara rider hemma! "Ja men man känner sig proffsigare!" Jaha så det gör man? Skulle jag känna mig bättre på att rida för att jag matchar min utrustnig? Nu går det väl till överdrift! Jag tror inte det spelar någon roll om man matchar eller inte om man är bra på och rida så rider man väl bra matchat eller inte!





Nägra exempel på hur jävla välmatchad jags är när jag är ute i skogen eller tränar dressyr/hoppnig!




Ja jag är inte jätte duktig men jag tycker i alla fall att jag kan rida. Men nu har jag en fråga till er:

Är man bättre på och rida för att man matchar? (haha fattar inte att jag frågar denna fråga)
Varför känner man sig proffsigare när man matchar?
Och brukar du matcha VARJE ridtur du rider?

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nej, självklart rider man inte bättre för att man matchar^^, Man kanske kan lura några småungar om det, men inte annars:P.

Jag känner mig inte ett dugg bättre för att jag matchar, men kan erkänna att jag ibland kan jobba mer för att det ska se snyggare ut om jag för en gångs skull HAR matchat^^. Jag menar, när man ändå orkat linda på, bytt schabrak och kanske flätat manen, då ska man väl försöka leva upp till det med?(A)

Sista frågan är enkel att besvara! Nej, guuuuud nej, jag matchar ytterst sällan(A). Oftast inte ens när jag tränar för tränare!

Mimmi sa...

Man känner sig oftast proffsigare, och rider bättre eftersom man får bättre självförtroende när man vet att man ser bra ut...! Jag t.ex. rider mkt bättre när jag har lindor på, vilket är varje dag nu för tiden,och även när jag drar på mig mina sporrar!

Jag matchar HÄSTENS "kläder" varje dag, men sällan så att min egen outfit matchar. Jat tkr att har jag nu köpt ett schabrak för 300kr och lindor för 270kr då ska jag använda dem oxå och eftersom jag köpt sakerna så att de SKA matcha, då får jag ju ta och matcha oxå!