tisdag 8 februari 2011

Tycker inte man ska.....

Jag har tänkt på en sak. Jag tycker inte mans ka yttra sig om något man inte vet innan man har gjort massa efterforsknigar. Ja men det är vad jag tycker det är min åsikt! Men jag tycker inte att man ska hålla på och yttra sig om olika saker innan man gjort efter forskingar och verkligen kolla upp varför.

Jag menar det är som att skriva en uppsats och du skriver om ja vi säger Leonardo Da vinci (väljer han för att jag gjort en uppsats om honom.) och du skriver att han var trä makare men nu vet ja jag förvänta mig att alla vet vem han är. Det ärbbara det att man ska göra massa efterforsknigar innan man yttrar sig om något man inte är insatt i! Jag kan bli ganska irriterad på folk som yttrar sig om saker de inte ha någon aning om vad det handlar om. Jag har själv gjort det misstaget nu när jag skriver om Izabelle berättelsen hon är ju läkare. Tro mig jag kan inget om de medecinska men det är bara och göra om och göra en massa efterforskningar.

Men nu kan jag relatera till mitt häst liv jag ahr fått "Jag gilalr inte dig du tycker om trav" det kommentaren har jag fått hur många gånger som helst. Ja jag brunner för travet jag kan säga ärligt att jag älskar trav! Ja det kan jag säga helt ärligt. Dom flesta som säger att dom hatar trav äger gammla avdankade travare och dom är stressade och bla bla bla. Men för mig spelar det ingen roll jag älskar sporten sen finns det stolpskott inom travet också men så är det inom alla sporter.

Det enda jag säger är att mans ka inte yttra sig om något man inte vet något om! Visst man kan tycka men man behöver inte yttra sig innan man VET hur det faktiskt är!

Tänk innan du snackar (haha inte för att jag alltid är så duktig på det)

1 kommentar:

Evelina sa...

Sv: Haha va menar du xD? Vem "han" klankar ner på allt och alla? :)