söndag 27 februari 2011

Dag 1 - Presentera mig och min häst

Hej jag heter Sara och när jag blir stor ska jag bli billionär!
Det låter som en plan hade jag tänkt att jag skulle bli bättre än Astrid Lindgern hon är min stora Idol Astrid Lindgern vilken kvinna! Så ja jag vill bli bättre än henne men åh andra sidan så kan man inte bli bättre än henne! Man kan juh alltid drömma. Men förutom den drömmen om att bli författare så håller jag mycket på med hästarna de har varit en större del av mitt liv sen sju års ålder. Jag har en enorm fantasi som är obegräns lös jag skriver om allt från hästar till alver till sjukhus. Ja som sakt jag skriver om allt! Har blivit mycket häst efter som det är det jag kan men jag skriver mycket fantasy också jag älskar att bygga upp världar och namn och sånt! Jag går på folkhögskola på Gotland skrivar linjen i Fårösund och jag älskar det kan säga att det är det bästa jag gjort i mitt liv! Jag äger en hund vid namn Sture som jag ska ha med mig till Gotland. Jag fotar också en hel del med min kamera olympus E-420!

Urban eller ubbe eller Ubbis tacke youre pick kärt barn har många namn!
Ubbe är min snart hoppas jag han är min foder häst i alla fall sen nästan sex månader tillbaka. Han är min ögonsten en riktig eldsjäl med en enorm personlighet!
Han älskar mat det är det bästa han vet man att bli kliad bakom öronen är inte så illa det heller! Han är otroligt snäll att hålla på med men han är väldigt otålig på gången och har sina egenheter för sig. Han är dessutom en riktig fegis han kan blir rädd för en liten sten på marken för att den ser lite annorlunda ut. Men han hoppar allt som går att hoppa och han är otroligt sammarbetsvillig han vill verkligen göra en till lags. Han älskar att gå i skogen han gillar att gå i paddock också men han ger så mycket mer när han får komma ut i skogen och jobba. Och jag använder skogen som ridhus rider i paddock bara en gång i veckan men annars så rider vi ofta ut och när vi kommer till paddocken blir han extra taggad då!
Jag hoppas på att vi kan komma ut och tävla i höst men jag tvivlar på att det kommer att gå efter som jag är borta just nu så han vilar. Men annars så satsar vi på att tävla 2012 vi har inte brottom!
Det viktigaste är att jag har en kompis och har roligt med! Han är min ögonsten mitt allt<3
 

1 kommentar:

Matilda sa...

Fina bilder!

SV:: Åh lät som en toppen dag =D