söndag 27 februari 2011

Pengar vad är du villig att lägga ut till din häst?!

Jag hade en disskution med Anna tidigare i dag vad vi var villiga att lägga ut pengar på när det komemr till utrustnig till både häst och ryttare. Här komemr vår lista!
  1. en rejäl bra och GODKÄND hjälm!
  2. Säkerhetsväst (Och på tal om det måste jag köpa ny)
  3. Ridstövlar/ridskor chaps
  4. Sadel som faktiskt passar hästen!
Ja här har ni vår lista på det som var värt att slänge ut ett par tusen på! För jag förstår inte varför man ska lägga ut en tusen spänn elelr sex hundra för sett schbrak som man kan få för tre hundra! Jag lägger ut MAX tre hundra på ett schbrak! Och lika med benskydd och täcken och liknade saker!


Vad tycker ni är värt att lägga ner mycket pengar på till dig och hästen?

2 kommentarer:

Erika sa...

Visst att märkes schabraken är snygga.
Men de är inte värt så mycket pengar.

Köper hellre 2 schabrak för priset av vad ett märkes kostar. :)

Då behöver jag inte gråta blod, om de blir slitet eller går sönder.
Eller något sånt så.

Ett måste i mina ögon är.

Godkänd hjälm.
En sadel som passar.
Ett passande bett.
Ett helt träns, som är bra i lädret. (så de inte gå sönder hur lätt som helst)
Skydd, i fall hästen är sån som stryker sig mycket.

Skydd kan man få jäkligt billigt.
Lika så träns.
Och bett, om dom kan gå på lite mildare så.

Sandra sa...

Sadel och hjälm är absolut en prio ett:).

Något jag lägger ner pengar på i onödan är TRÄNS! Jag älskar träns och gillar att byta och variera(A)