söndag 13 februari 2011

Säg hej till!

Tänkte göra en pressentation av mina fina älsklingar där hemma.


Bus blomma även kallad Blomma eller Blommsan. Hon är vår unghäst som är uppfödd på gråden. Kallblodstravare efter Busstjärna och Aldermarin.
Hon är dem med många påhitt hon är förbaska nyfiken vill vara med överallt och se vad man gör. Hon är den som komemr först när man ska hämta hästarna i hagen då kommer hon springades mot en och vill se vad vi gör.
Hon har alltid varit en människo älskade när hon avr liten gnäggade hon så fort hon fick syn på en människa.
Vi har planer att hons ka bli vår trav häst i framtiden. Hon fyller två nu i sommar.
Inkörnigen gick som en dans hon krånglade en gång men annars gick det super bra.
Ägarna till denna underbara dam är jag min stora systster kattis och min pappa och grannen berra.


Busstjärna Här har vi Blommas mamma. En av dom underbaraste hästarna som gått på denna jord. Hon har bott hos oss ett tag nu jag har ingen aning om hur länge. Hon kallas Busan och hon lever verkligen upp till sitt namn för hon är en riktig Busan. Min syster och en kompis till henne fick Busan när hon var tre (tror jag) Sen tog pappa över henne från maggie. Och nu är det Kattis och pappa som äger henne. Hon är ett riktigt charmtroll, hur snäll som helst att hålla på med. Men dock inte alls rolig att rida hon gillar inte att bli riden men att bli körd älskar hon. Hon var lovande travhäst om hon inte skulle vara lifsfarlig att lasta ur transporten.
Hon är en toppen mamma och hon är dräktig igen men denna gång har hon blivit betäckt av den norska hingsten Lykkemin.



Urban även kallad Ubbe, detta är min lilla älskling han är 9 år och jag har haft honom lite mer än ett halvår.
Han är helt underbar snäll men ändå så finns det en del jävlar rannama i honom. Han älskar att hoppa och uteritter han kan bli seg som tuggumi i bland men oftast så går han farmåt och vill jobba. Han är doclk väldigt svår att fånga i hagen han brukar springa runt runt ett tag innan jag får tag på honom. Han älskar mat det är hans stora passion äta är bra och bli kiad i pannan ja det är inte helt fel det heller. Han älskar att bli hoppad också då är han verkligen övertaggad och vill hoppa allt han ser. Det var svårt att lämna honom när jag åkte hit till Gotland men jag fick välja mellan att stanna hemma och göra ingenting och göra detta min framtid min dröm. Men det är inte så långt kvar nu tills jag kommer hem och jag har planerat att plugga på annan ort sen och då ska jag ha med honom! Denna häst släpper jag inte i första taget jag älskar honom jag ahr aldrig träffat en häst som han!


Sture hans riktiga namn eller ja det som står på papperarna är Bergliljans Isak men hans tilltalelse namn är Sture. Han är min Jackrussel terrier som jag faktiskt fick av Yvonne min stallkompis och det tackar jag för. Det började med att jag och Yvonne delade vårdnad på honom sen fick jag ta över honom på hel tid. Du ska ha tack för det Yvonne<3.
Han är en kille med en enorm personlighet och en enorm vilja, Han har en vilja av stål vill jag lova. Men han är verkligen världens goaste hund han kan ligga och gosa med en i timmar men lika gosig är han som han är busig. Där av kallar vi honom bus i bland hans stora passion är bollar och kottar han säger inte nej till ankor heller om det skulle vara så. Han är dessutom världens sjusovare han sover helst till minst elva, man måste tvinga upp honom på morron. Denna hund kan man inget annat än älska han är ett riktigt charmtroll och han charmar nästan alla runt omkrig sig.
En film som jag och Carro gjorde om honom jag tycker den är skit kul haha :D

1 kommentar:

Lisa Lans sa...

Fin blogg!

Vill du få en bild, din häst av dig eller någon annan avritad/avmålad? Var med i min tävling som avslutas ikväll!

Kram
/Lisa