fredag 22 april 2011

Underbart väder!

Ja men vilken tur jag har med vädret när jag bara kommer hem för en vecka så jävla härligt med sol vill jag lova! I dag så red jag igen skrittade en vända i skogen i solen så härligt jobbade lite halter och sen jobba jag mycket med vikthjälperna och han var så duktig min kille han lyssnade super på mina halter och jag behövde bara använda dom minsta hjälperna på honom och han gick supoer fint. Så jag jobbade lite halter och flytta för skänklarna och sen inte så myckewt mer vill inte begära för mycket av honom heller.

Måste också hissa tidnigen Equipage det är en riktigt bra tidnig med många bra åsikter och många bra tips och råd. Gillade detta numer efter som det skrevs om fälttävlan och dom tipsade om hur man kan sätta i gång en häst och lägga upp ett bra tränigschema. Och sen var det cokså en artikel om att man inte skall vara rädd för att ta hjälp och hur man kan lära sig att bryta dåliga mönster. Och om ryggar vilken rygg man helst ska ha och föredrar även när hästen inte är i tränig och så vidare. Och vilken sadel som passar vilka ryggar vilket jag gillade väldigt mycket. Ja så jag måste sätta en hiss för tidnigen Ewuipage mycket bra tips och bra tidnig helt enkelt!

Hissar också hundkurserna jag har varit på med Sture oavsätt om det varit bara två gånger så har jag fått sån bar kontakt med min lilla kille. Han lyssnar så mycket bättre än innan och han är lydig och ja nej jag måste hissa hundkurser. Gamal som ung hund det spelar ingen roll om du ahr en vappe eller om du har en äldre hund du kan fortfarande gå på kurs och lära dig hur mycket som helst! Och jag går ändå på vappe kurs och ja nej jag hissar dom kurserna! Så alla med hund gå på hundkurs! eller ni som funderar på att skaffa hund gå på hundkurs så lär ni er jätte mycket och få den sociala biten och ja man får jätte mycket av dom där hundkurserna! Och det är inte heller så dyrt med hundkurs!

Min fina älsking <3 Han har börjat lyssna på mig mycket bättre nu min fina kille<3 Och på Söndag så kommer han att bli hela fem år gamal

Inga kommentarer: