torsdag 28 april 2011

De stora frågorna!

Har ni tänkt på det? Jag menar Vad är menigen med livet? Finns gud/jesus eller vad man nu tror på? Var är jag på väg. Ja men ni vet alla dom där frågorna som finns i huvudet som finns i alls huvuden som man tänker på i bakhuvudet nästan hela tiden men man kommer aldrig fram till något bra.
Som en fråga som jag funderat på många gånger finns gud?
Vad tror jag? Nä han finns inte jag tror inte på gud, varför ska jag tro på någon som bara gjort mig besviken hela mitt liv. Och om gud älskar alla människor och önskar lycka till alla människor så borde väl inte krig finnas. Och han borde inte dömma ut en hel folkgrupp eller dömma folk som är gay eller något liknade. Han borde inte förbjuda saker som Harry Potter och sådant. Han skulle inte vara den som gjorde att människorna brännde kvinnor på bål för att de trodde att de var häxor. Och för den delen vem fan sa att det var en han vem kom på att det var en han? Gud Jesus fader alla säger att han är både en han och en hon, hen skapade eva och Adam av sin avbild. Ja men säger det då att han är tv¨å könad? Men varför inte kalla han hen då? eller bara gud? eller ja varför vem har bestämmt att gud är en han. Och på tal om gud om han nu skapat människan och älskar människan var det då han som bestämmde att kvinnan skulle vara den "svaga" av dom två könen. För jag är fullt medveten om kvinno synen på många ställen jag har mina åskiter om den och den kan vi ta någon annan gång.
Och på tal om jesus vem fan sa att jesus va gud son? Hallå ja hjälp jag kan gå och bli gravid med en kille och skita i pappan och sen gå och säga till en kyrka att gud sa åt mig att han gjorde mig gravid. Skulle dom tro på det då? Nej jag tror att Josef eller vad han nu hette va farsan åt Jesus jag tror att Jesus var en av oss som gjorde många goda saker men jag tror inte på att han gick på vattnet tx. Nej Jesus var en av oss en vanlig människa född av kött och blod och att gud inte gett MAria eller vad hon nu hette en uppenbarelse som sa att oj din oskulda kvinna du bär på mitt barn som ska bringa tro till jorden igen. Näää inte troligt precis. Så nää jesus var en av oss han var inte guds son och jag tror också han var gift med Maria magdalena! Men oj vad ska jag nu? Jo det tror jag!
Men sen en sak till om gud om han nu är allsmäktig och bladi bla bla så borde väl inte han tillåta oss att kriga i hans namn?
Och han borde också säga att hallå puckon! "Vi är jämnställda alla är lika mycket värda kvinnor som män gay som stright. Ute liggare som rik." Men är det så? NEJ det är inte bara kvinnor som ses som den "svaga" av oss men om vi går in på gay så är det en sjukdom som går och botas.......För vissa ja jag tycker att man får la tycka va fan man vill och vilken läggnig du har skiter jag fullständigt i! Du får vara gay du kan få ha fötterna vid huvut om du vill jag skiter i vilket. Jag tycker att alla ska ha lika rättigheter!
Men nej då om man ska gå via kyrkan så är det så jävla skrikta regler håll er jävla religon för er själva pracka inte på mig nå skit bara! För jag vill ändå inte vara med er jag vill att ni håller mig så längt borta som möjligt!
Men en sak ska ni veta att Gud finns inte om hen finns så är det en kvinna eller både och. Men fan mest en kvinna för ingen man kan få så mycket gjort på en vecka som hen fick!
Och jag tycker att alla borde få ha lika rättigheter! oavsätt om dina fötter är vid huvut eller om du är gay eller strigtht. kvinna som man!

Tack och bock

Inga kommentarer: