lördag 23 april 2011

Muppan och muppen!

Haha ja i dag då jag skulle ut och rida så ville inte Ubbe koma nej det tog en timme att få tag på muppen min! Han sprang runt runt hela tiden. Men en som ville komma var så klart blommsan förvånad? Nja inte speciellt hon komemr alltid när man visar sig så medans jag försökte få tag på mannen så följde blommsan efter mig så då lekte jag tafatt men henn och kurragömma. Jag gömmde mig bakom träden hon tyckte det va skit kul sen sprang jag i väg från henne och hon va så jävla knäpp hon tyckte det va skit kul. Och dom andra hästarna stod och titta på oss som att vi va dumma. Men Ubbe han stod antigen och käka eller kuta runt så fort jag skulle försöka få tag på honom. Men sen kommer berra ut med knäcke bröd och då fick jag tag på en genomsvettig Ubbe kan jag lova han stod och flåsa och va helt slut den muppen.
Sen skritta jag ut en vända och han va super duktig och pigg! Och denna gång gick han förbi kossorna utan problem han bara blängde lite på dem! i mon blir det den sista turen med honom innan jag åker tillbaka till Gotland igen. Och snart kommer han börja gå pöå sommarbete med Mio och sen kommer jag hem och då blir det hårdtränig så han får bli av med den jättemagen han har fått!
mattes fina lilla tjockis<33

Inga kommentarer: