fredag 22 april 2011

Min fina Ubbe!

Min skrutt är en duktig kille men en tjock kille vill jag lova! Skrittade han i dag och det gick jätte bra! Han va jätte duktig i dag jobbade mycket med flytta för skänkeln och halter med sätet och han lyssnade ur bra han va så himla duktig! Sen kom vi till Hovgårn och där träffade jag Ann-sofi och vi snacka lite och han va super duktig. Och sen träffa vi på Ammi och det va också roligt.
Men sne kom det läskigaste som min herr Ubbe tycker! och det är kossor han hatar kossor han är dödligt rädd för kossor. Min tok häst han ville inte alls gå förbi och han ville vända och vägrade gå först. Men sen när jag skänklade på honom och bad han gå så gick han några steg sen stannade han igen och backade några steg och försökte vända igen. Jag försökte få han och gå igen men han ville inte men sen kortade jag tyglarna och skänklade på honom han gick förbi eller ja gick och gick han trippade på tårna förbi kossorna. Det stod ett par vid staketet och sen stod det ett par vid maten och käkade i samma hage. Så dom första tre kossorna gick han förbi fnös och var på väg att kasta sig. Sen ville inte han gå förbi dom som stod vid maten då stod hans tilla en stund och fnös och ville backa men jag fick förbi han i alla fall.
Jag länktar tills vi kan komma igång ordentligt faktiskt!
här kommer några bilder från häromdagen på min fina kille!












Länktar tills vi kan komma igång <3 länktar till sommaren med dig min fina<3

Inga kommentarer: