söndag 1 maj 2011

Mina förebilder!

Jag har några förebilder! Några av dom är stora idoler och antagligen förbilder för många andra än mig. Och sen har vi dom som inte är kända för mer än mina familj och vänner.

Min pappa
Han har alltid varit min idol, jag har alltid varit pappas flicka och mammas flicka. När jag var liten så ville jag bli som han jag ville bli bonde och ta över gården som pappa gjorde. Men ja vi gjorde oss av med korna och pappa började köra lastbil. Men jag vill bli som honom jag vill bli ansvarsfull jag vill kunna bli förbannd på en hammare (allredy done that) Jag vill ha det tålamodet han har och hans stora hjärta. Jag skulle kunna bli lastbilschaffis jag cokså men ja.

Min mamma!
Mamma ja henne uppskattar man man hatar henne i bland när hon tjatar och säger till en vad man ska göra. Men ja det är en mammas jobb att tjata. Men jag vill bli lika bra mamma som min mamma är. Hon kämpar för vår rätt och jag kan inte vara mer tacksam över hur mycket hon lämpat för mig. Jag vill bli som henne så kärleksfull och ställa upp för mina barn som hon.
Ni ska veta en sak mamma och pappa jag älskar er jag älskar det viset ni alltid ställer upp för mig oavsätt hur många fel jag gör. Utan er så skulle jag inte finnas här jag skulle inte stå här och vara stolt över mig själv säga att jag har faktiskt gjort något med mitt liv jag är faktiskt på väg någonstans. Så tack för att ni är så bra så underbara och bara ett telefon samtal iväg. Jag älskar er så mycket ska ni veta!

Kattis!
Vi må vara olika eller nej det är vi inte vi är så lika varann så det finns inte. Men vi må har varit osams genom året och tro mig det kommer säkert fler gånger men inte lika hemsaka som vi har haft. Och i balnd vill jag inte erkänna att hon är en av mina förebilder! Men fan det är hon. Trots allt bårk och skit så är hon fan en av mina förebilder. Hon har klarat av att ta hand om hennes son själv i dom senaste åren hon har fallit men fan hon ahr lyckats tagit sig upp ur gropen och stå på sina egna ben så många gånger. Ibalnd fattar jag inte hur hon klarar det allvarligt talat. Hon har tagit så mycket skit och hon har tagit sig upp hela tiden. Så jag jag vill bli som henne jag vill också vara som hon. Ja förutom att äga hennes häst den vill jag inte ha men annars är min syster Kattis en av mina stora förebilder och idoler har alltid varit kommer alltid och vara.

Anna - Lena!
Vi är olika på många sätt men ändå lika. Hon är en underbar människa en fin mamma. Jag vill vara som henne för att hon är så underbar och ställer upp vad som än händer. Och peppar hela tiden och vill alltid det bästa. Och på något sätt så ser hon det bästa i alla personer.
Självklart älskar hela min familj men dom här fyra är mina idoler och förebilder.

Astrid Lindgren!
Hon är en sån UNDERBAR författare vem älskar inte henne? Jag vill vara eller nej bli bättre än henne någon gång ja som att det skulle hända men man kan alltid drömma eller hur? Jag är ett stort Astrid Lindgren fan och hon är cokså min idol!

Inga kommentarer: