lördag 21 maj 2011

Ja men nu är dom här!

I går kväll kom dom ja Maria och Mio kom i går kväll sent på kvällen. Ubbe och han fick gå i paddocken under natten och ja Ubbe var inte så glad över det vill jag lova någon tog i från han från hans brudar hans brudar är Blommsan och Busan. Han fick total damp där nere och sprang fram och tillbaka och gjorde massa krumsprång måste säga att det såg jätte roligt ut. Och sen ställde han sig vid staketet och skrapade på hoven och såg på sin matte. Ja han är lite knäpp min kille.

Och i dag så kom jag upp tidigt (OVANLIGT) jag är ganska seg på morron. Jag tror Lisa ringde i natt också men jag kan inte säga säkert men jo det gjorde hon nog men jag fattade inte att någon ringde för jag var för seg för det. Men i alla fall så kom jag upp efter många om och men sen kom Maria och hon red lite innan och jag jobbade med kontakt övningar med honom alltså inte NH utan kontakt övningar det är två helt olika saker! han var i alla fall super duktig. Och jag kan inte sluta imponeras över hur fin Mio har blivit så otroligt bra jobb har hon gjort med Mio jag kan verkligen sluta vara så imponerad över vilken utvecklig de gjort tillsammans!

Ihop släppet gick över förväntan Busan var ja en tjur kärring som vanligt måste jag säga och Blommsan blev nog lite kär tror jag. Hon är då med honom och sitter fastklistrad hos honom nu. Ja hon tyckte väl att det var roligt att få någon i sin egen storlek kanske. Ja vi flyttar hästarna upp på bete när Maria kommit hem och jag kan inte rida förrens den 8 juni men det är inte alls långt kvar nu.

I mon åker jag tillbaka till ön för sista gången och sen kommer mamma och pappa till mig på söndagen efter och vad är det då den söndagen när dom kommer ja vad är det då? Det är inget mindre än ELITLOPPET och det SKA jag se det får dom andra säga vad de vill om men elitloppet MÅSTE jag se.

Här kommer det lite bilder på Mio och ubbe. (har börjat lägga upp collage för att det är mycket enklare än några enstaka bilder)





Inga kommentarer: