söndag 15 maj 2011

Lite variation i det hela!

Ja jag skriver juh på två olika långa projekt ett fantasy som jag har berättat mycket om. Som jag hållit på med mycket länge sen jag gick i sjuan i sjuan fick jag iden till texten det var Mariah en kompis som jag gick i samma klass som, ja vi kom på den storyn jag minns knappt hur jag kom på själv grund storyn och alla karaktärer men sen har jag juh gjort massa ändringar och ja grunden har ändrats lite också men jag har en fast grund att stå på och jag vet eller ja jag tror jag vet hur den sak sluta. Men jag har i alla fall en grund att stå på och jag ahr en massa matrial att jobba med.
Fantasy storyn så får man följa olika karkatärer genom en resa. Det hela börjar med att två alver blir tillfånga tagna så får man följa alverna och några folk runt om. Sen vet jag inte riktigt vad jag mer kan avslöja utan att avslöja för mycket.


Sen det ni inte vet tror jag är att jag jobbar också med ett projekt som är ja nytt och nytt jag började med det i höstas. Det är om en ensamstående mamma Izabelle hon har tre barn två döttrar (14 och 8 år) och en son (3 år) hon är från skild och arbetar som läkare är nyutbildad läkare jag tror hon jobbar som trauma läkare. Men jag har inte bestämmt det än. Man får helt enkelt följa hennes liv som mamma och karriärs kvinna. Och hennes problem med hennes ex make man får också en hel del tillbaka blickar. Jag gillar att skriva om henne i alla fall.


Så två berättelser är kul och skriva kul och variera men jag skriver egentligen på mycket när jag får en ide så skriver jag ner det och om det kanske passar till någon av projekten lägger jag till det. Vilket är väldigt roligt jag älskar att skriva på båda

Inga kommentarer: