onsdag 11 maj 2011

ja men jag börjar tänka lite....

Jag börjar tänka på min framtid vad jag vill göra. Och vad vill jag göra? Jag vill jobba med utvecklingsstörda jag vill på något sätt hjälpa dem att få ett bättre liv och jag tänkte först bli special lärare men sen insåg jag att jo kanske senare men just nu så är jag mer och mer inne på personlig accistent. Det är min framtid för jag vill jobba med människor och hjälpa dem att få det så bra som möjligt. Självklart vill jag bli författare också men jag har insett att det går nog inte så bra eller jo visst jag kan säkert få en bok publicerad men jag tror inte jag kan leva på det eller det vet jag inte nu men jobba som personlig accistent eller som special lärare är jag mycket inne på nu. Skulle också kunna jobba inom äldre vården ja det skulle jag verkligen kunna men nej jag vill jobba med utvecklingsstörda det vill jag göra.
Men ja dröm jobbet är juh författare men jag vet att det blir svårt men vi får se vad framtiden utvisar om det men på något sätt måste jag ha en realistisk framsikt och tänka vad kan jag bli och vad har jag för möjligheter?
Och ja jag ser mina möjligheter och jag tror jag skulle kunna bli bra med människor det tror jag verkligen!

Inga kommentarer: