måndag 23 maj 2011

Jo men jag har också fördomar

Ja ni kan vara vilken färg ni vill och ni kan få tro på vad ni vill så länge ni inte pracka på er tro på mig för varför ska jag tro på någon som bara gjort mig besviken i hela mitt liv? Så nej någon gud kommer jag aldrig att tro på men ni får hjärna tro på den någon eller något.
Nej jag har fördomar jag också och det är inget mot svart grön gul gay eller straight spelar inte mig någon roll. Men dom jag har fördomar störst fördomar mot är faktiskt ridmänniskor. Jag har sakt det förr och jag kommer att säga det igen jag tror att ridmänniskor är dom mest snobbiga människorna som finns. Alla tror att de är bäst och de ska ALLTID bevisa att de är bäst. Och om någon lägger sig i vad du gör med DIN häst får du skit för det men ändå så lägger den andra i vad alla andra gör. Som du är dum i huvudet som rider på det bettet eller varför matchar du inte? eller ja men du kan inte göra det och inte säga si och så. Vem fan var det som bestämde vad jag tycker och vem fan bestämmer vad jag ska ha på min häst och vilket bett jag rider på eller varför inte jag matchar vem fan bestämmer det?
Och vem i helvete bestämmer vad jag ska tycka och bära.


Som en sak jag har starka åsikter om är att om man inte är redo att tävla ska man inte det. Då tänker säkert ni ja men när vet man att man är redo? ja du det är bara du som kan besluta det men jag tror att man är redo när hästen är i någorlunda kondis och du kan grundera. Jag kan inte glädjas åt något som inte är en framgång jag kanske låter hård men så är det. Och jag tycker att man borde inse sina egna begränsningar och tänka vad kan jag göra för att tänja på mina gränser? Skaffa en ny tränare kanske? Eller kanske jag behöver en ny bättre häst eller så helt enkelt gå tillbaka till grunderna som att börja på ridskola och börja om från början. Jag säger så här med en bra grund att stå på kommer man långt. Om du kan rida lätt kan styra höger och vänster har en bra grund sits och vet hur en häst skall gå rätt i form och hur den ska se ut när den går i en korrekt form och hur man rider ner hästen i form. Alltså inte att hästen böjer lite på huvudet utan att hästen trampar under sig ordentligt. Sen behöver man faktiskt inte kunna skänkelvikning eller bakdelsvändnig eller något sånt men det är kul att kunna men när man kan alla grunder då kan man gå vidare. Och sen är en bra balans basen till att kunna hoppa om du inte har bra balans så träna på den, jag har också haft en usel balans men jag har fått bättre nu men jag behöver bättre på den måste jag säga. Jag har hört för att få en bra balans så är att använda en sån där jätte boll jag hade tänkt att skaffa en sån faktiskt så jag kan förbättra min balans.

Så ja jag tycker att man borde veta sina bergänsnigar och ha en bra grund att stå på så är det bara. Och säg vad fan ni vill om det för jag tycker så!

//Sara Tycker

Inga kommentarer: