fredag 20 maj 2011

Fredag

Ja i dag är det fredag hörrni ja men det visste ni så klar.
Ja i dag så sov jag ganska länge (ovanligt inte) men ja sen kom pappa upp till mig och sa nu är det dax att köra blommsan. Så jag klev upp klädde på mig och gick direkt ut till stallet. Blommsan va jätte duktig i dag men men hon har fått för sig att vatten är farligt så hon försökte vända en gång men det fick hon inte för mig. Det är kul att jobba med blommsan tycker jag och hon tycker det är kul och få komma ut också verkar det som. Ja vad ska man mer säga? Jag kan säga att det ska bli kul att få börja köra henne också.



Och i dag så ska jag också låta Ubbis käka lite gräs på baksidan och jag ska ta med mig mina texter och ligga och titta på han när han äter. Det tycker jag är så mysigt att bara ligga och titta på han när han äter och fråga mig inte varför. Sen kommer Hampus hit också ja vad ska vi hitta på då? han kommer juh i kväll så vi får se om vi hittar på något i dag men i mon hittar jag nog på nåt med han. Ja och jag väntar fortfarande på ett telefon samtal från Borlänge komun jag får allvarligt talat panik om jag inte får jobb. Dels för att jag verkligen vill jobba och dels för att jag vet allvarligt talat inte hur jag ska klara min finans om jag inte får jobb. Men jag tror och hoppas på att jag får jobb i alla fall.
Och ja för den delen så ser Ubbis fötter hemska ut med hovis kommer snart den åttonde kommer hovis och då ska han också få skor så jag kan rida när jag kommer hem. 
Sen en sak till på Söndag åker jag tillbaka till Gotland och sen veckan efter kommer mamma och pappa och hälsar på det ska bli spännande och visa dem hur jag har bott nu  i nästan ett år. 
Men det ska bli kul att komma hem också faktiskt.
Och i dag kommer Maria och Mio också det kanske jag redan nämt? men det ska bli kul tycker jag vi kommer ha en underbar sommar med massa bad och skratt. Hon kommer i och för sig hem senare än mig hon slutar skolan den 10 tror jag men är inte alls säker.

Inga kommentarer: