söndag 19 juni 2011

Oj, oj vad fin han var i dag!

Halt fri häst kan jags äga han är inte alls halt länge men hans ben har varit massa vätskefyllda när han har stått inne men sen har det gått ner så fort han ahr fått vara ute i hagen.
Han är inte varm eller något bara massa svullen så ja jag gissar på att det är en balndnig av överanstränging och för mycket mat. Men jag tror på maten efter som han har fått rätt mycket ensilage men ja det går ner så for han får röra på sig i alla fall. men ja jag är nästan säker på att hältan va en sträcknig.

när jag tog in han i dag var han bara lite svullen på ena frambenet men inte varm elelr något så jag tog och tömkörde honom. och jag ahr bara en sak att säga VILKEN häst han är shit va fin han var. Tränade mycket halter och igångsättnigar för att vara HELT säker på att han inte markerade något jag börjde också honom han visade inget alls. Men åh vad fin han var jobbade på vilt och sprang upp för backen med honom några varav också och ja nej oj oj säger jag bara vad fin han var! Jobbade också mycket med skänkelvikting och ja nej jag kan säga VILKEN fin häst jag hade i dag!

Se om jag kanske tar mig en skritt tur på honom i mon men vi får se efter som han har varit halt vill jag vara försiktig med honom. Vi får helt enkelt se hur han är i mon men hon han är bra så tar jag nog mig en kort skrittur eller så tömkör jag han. För om han är lika fin som han var i dag så ja shit alltså!

Och i dag så flyttade vi också upp Blommsan, Ubbe och Mio till hagen vi ån. Så nu ahr vi bara två hästar på gårn! Busan och flickan dom får gå i stora hagen i mon för i dag fick de inte gå ut alls pga det osstadiga vädret!

Inga kommentarer: