söndag 19 juni 2011

Halt fri häst och körnig!

Ja det skrev jag i går att han var halt fri han va dock lite lite verm i frambenet i dag men det gick över nästan på en gång när jag ridit honom men rider med benlindor just nu för att han INTE ska bli halt!
Men annars va han jätte fin travade lite för att vara helt säker på att han va helt halt fri och det är han! Fin va han i allla fall i dag, pigg löite slö men inte mycket ja det var vanliga gamla Ubbe<3.
Vi red runt långsjö i dag jag och Maria han va massa duktig<3 Men hennes lilla ponny hittar på massa bus.

Och sen tog vi och körde Blomma och shit va duktig hon va i dag då! Ingen lina idag utan jag körde henne själv vi körde henne till kraftstations vägen och vända. Vändigen var dock inte så smidig då försökte hon stegra men det gick inte då försökte hon sparka men det gick inte heller. Sen tog pappa och hjälpte henne lite på traven och hjälpte henne att vända då gick det bra. Sen var hon jätte duktig på resten av vägen. Så på tisdag ska vi köra henne igen, vi hade tänkt att köra henne kortare vända då men sen ska vi förlänga vägen lite och sen till helgen ska vi börja trava. Jätte kul att jobba med henne tycker jag kul att köra henne också skruttfisan<3

Och i veckan hade jag tänkt att köra Ubbe cokså se hur det går.
Lilla hjärtat vårat<3

1 kommentar:

Erika sa...

va skönt att han inte är halt längre. :)