måndag 27 juni 2011

FRAMÅT OCH FRAM!!!!!

Jag måste bara skriva av mig lite! Men jag blir galen på människor som inte rider FRAM de tror att hästen går i form och jätte fint men NEJ det gör den inte fan jag har sett miljontals med filmer där heästen går mer bakåt än framåt! stör mig så otroligt mycket! För fan man måste ha framåt bjudnig först och främst för hästen SKA inte gå som på tuggumi den ska ha en bra rörlse i benen sen om det inte går i form så ja nej men den går inte i form den bara böjer på nacken!

Själv har jag en jävligt seg häst han kan gå mer på tuggumi och gå mer bakåt än fram den mannen vill jag lova så då är det viktigt att jag får han att trampa på framåt innan jag börjar ens tänka på att jobba honom neråt. Sen är inte han den lättaste att rida dressyr på det ser enkelt ut men det är inte det om man tappar lite av stödet så ja då har man förlorat hästen! Så detta är vad jag tycker hästen ska FRAM ha en ordentligt framåtbjudnig innan man ens kan jobba med dressyren på dom för om dom inte går fram så jobbar dom inte RÄTT!

Och ja men ska RIDA häst och inte ÅKA häst! Visst kan jag åka häst ibland och skita i formen och allt! men va fan människor RID häst i stället för att ÅKA häst! om ni inte kan rida ja börja då om från början jag står fast vi om man har en bra grund att stå på så kommer man ¨långt!!
Fina ubbe<3

Inga kommentarer: