torsdag 9 juni 2011

Just nu!

Ja njust nu har jag fyra pållar att ta hand om men jag gnäller inte jag tycker det är super kul. Efter som jag inte fått nåt jobb i sommar (men söker och söker och söker......) Så ja jag bor nästan i stallet om man säger så just nu så är ju Maria på skolan så jag motionerar hennes Mio tills hon kommer tillbaka och jag måste säga att det är riktigt roligt han är så färändard hon har gjort ett enormt jobb med honom måste jag säga.

Jag är lite stolt över Maria från ingentinmg den hästen var verkligen ja..... Till detta han är riktigt grymt fin nu jag är så stolt över henne jag blir nästan överväldigad hur duktig hon och Mio har blivit. Och vilket ENORMT jobb hon gjort med honom så jag måste vara lite stolt eller vad säger jag? Jag är mycket stolt över dom så mycket som dom lyckats med.

Men i alla fallm så tömkörde jag Mio i går och han var super fin och mjuk jobbade i form super fint men jag avr genomblöt i svett när jag va klar med honom. Jobbade mycket trav och halter och volt och rakt spår och ställa utåt galopp och så viade och vilken fin ponny det är! I dag så ska jag jobba en del med bommar och få loss han ordentligt. Så ja hans ka få jobba i dag den lilla skiten!


Ja sen ahr vi ju Busan som snart ska föla henne borstar jag på och gosar med en del men inte så mycket mer. Ja jag mockar och sånt men hon börjar på att bli stor nu damen så det är inte alls långt kvar nu men hon är fin vår fina tjej<3 Och sen har hon fått lite solexem. Fast om man tar hand om det och smörjer in det så är det ingen fara alls.
Vi älskar dig gumman<3


Ja och dotra hennes tömkör vi varannan dag nu. Tills vi skaffat oss en resjord för utan en sån och om hon reser sig så ahr vi ingen körhäst och det vill vi ha! Så ja hennes ängnar jag mig också så mycket tid som möjligt åt. Och Peter (hovslagaren) Berömmde henne och tyckte hon var riktigt fin. Och ja det är hon verkligen, vad säger ni vill ni ha skillnad bilder från hon var föl tills i dag?
älskade snygging<3



Sen min man som är under i gång sättnig och het utav bara helvete. Han tycker att det är skit kul att få komma ut och bli riden fast han erkänner inte det själv dock. Han är go pojken min<3 Han är super rolig och rida jag hade verkligen länktat efter att få rida honom också. men han är läskigt stel i vänster isidan inet så att det är nå fel på bogen elelr nåt bara stel och han vill inte alltid lyssna på skänkeln inte för att jag kräver jätte mycket av hanom men lite gör jag i alla fall, så jags ka börja tömköra han lite mer i dressyr så han kan lossna i vänster i sida. Men i höger går han super men han är en riktigt tuffing den där killen vill jag lova om inte han  vill något så vägrar han. Kan få han att lyssna efter ett tag men i början VÄGRAR han att lyssna! Men han är så himla snäll älskade och fina pojken min<3
Älskar dig pojken<3


Så jag trots att jag är arbetslös under sommaren vilket jag tycker ät äkligt tråkigt men men ja vi får se söker jobb på jobb på jobb så ja......
ja man man kan inte säga att jag är sysslo lös om man sägar så och nu när jag varit borta ett år så har jag mer energi än någonsinn att göra något åt hästarna och vara med dom och inte sitta inne hela tiden som jag gjorde ett tag förra året!





Inga kommentarer: