torsdag 2 juni 2011

Är nyss hemkommen från en dag i Visby och lumelunda och i Hangvar. Först var vi till lumelunda måste säga att det var en fanatsisk syn att se grottan mamma och pappa tyckte det var jätte häftigt. Vi hade bästa Michelle med oss också det var kul att ha henne med oss ska ha med henne i mon med när vi åker på södra Gotland också för den delen. Men i alla fall så va vi först i lumelunda och jag hade så klart inte min kamera med mig glömsk är man också! Men i alla fall så hade mamma med sig i alla fall kan fixa bilder från lumelunda sen hörrni! Och sen gjorde vi Visby lite mer visade dom de mesta av Visby i Måndags men nu var vi in i domkyrkan. Och sen va vi till den botaniska trädgården sen åt vi på kräpperiet tills vi rullade fram för tusen.

Sen tog vi oss till Hangvar och klappade på häst det var så härligt att få pussa på hästar igen. Och dom hade ett sååååå sött föl vill jag lova ett sto frisier korsnig. Och sen föll jags å klart för en charmig sak ett halvblodssto efter hiphop jag gillade henne hon va så himla social. Och sen hade Jeanette (Michelles mamma) världens sötaste lilla ponny så himla liten och söt va han. Och sen föll man för yttligare en kille Kalle så himla charmig kille han va himla go och ja som många hästar kan vara. Ja sen hade dom cokså en godkänd hingst på gården minns inte namnet eller vad det va för ras men föll mig inte riktigt i smaken men fin färg i alla fall.

Har juh dessutom gått och blivit förkyld så nu är jag helt slutkörd efter denna dag har dessutom sovit som ett as för någon där ovanför mig har duknat musik hela natten! Så ja jag är trött nu vill jag lova!
I mon ska vi på södra Gotland (Sara ska komma i håg sin systemis då) Michelle ska med i mon med kanske redan har nämt det? Men i alla fall ska vi till lojsta hed och jag hoppas på att vi hittar vilda russ då! Och vi ska självklart åka runt på södra Gotland också.

Här kommer lite mobil bilder på hästarna som vi träffade i dag!
Unghästarna som stod i en hage vallackar







Unghästen jag gillade så mycket stoet åring tror jag hon var

Mamman som är dräcktig igen

 Jeanettes söta lilla ponny

Fin tjej efter hiphop

Bebisen!

såååååååååååååååååå söt!

Mamman

Bebisen och mamman (tänk nästa månad har vi en sån där liten söt sak<3)

Så söta!

Michelle och jag faller för samma typ av häst ;)
Detta är fina kalle

Sååå fin

Den godkända hingsten


Hingsten

Kalle<3


Fiiin kille


Sååååå himla vacker

Inga kommentarer: