tisdag 7 juni 2011

Lite mycket het häst!

Andra dagen jag red mannen då först dagen så ja red jag barbacka för jag fick helt enkelt inte igen sadeljorden. Nä den räckte inte runt hand tjocka mage! Så han skötte sig super bra jag red med Maria och Mio då förutom att han lrev dödligt rädd för farthinderana i Hovgården gick det jätte bra. Och sen blängde misstänksamt på en skäck och ett par kossor.

Men i dag då`? Jag skulle fäörst rida vid sex men bestämde mig ganska fort för att inte göra det efter som det började åska. Men i alla fall så red jag ut på en vända senare på kvällen. (det var menigen att matilda skulle följa med men det blev inte så.) Men i alla fall så red jag våran vanliga skrittvända tille n början med var han lite seg men sen jävlar va han fan som en tickande bomb. Han höll på att trippa på tårna och halt vad är det? och sen höll han på att trava HELA tiden oavsätt om jag sa nej så tror jag han hade myror i hela kroppen och jobba i dressyren kunde man bara glöma kan jag lova. Så jag tränade massa halter i alla fall och han bara knäppade sig och lyssna på mina skänkalar glöm det.
Och i dag var precis ALLT farlig fan han blév till och med rädd för ett löv :O haha ja det märks då att han tycker det är kul att få komma ut. undra hur han blir i mon efter han ahr fått skor? en tickande bomb?
men jag älskar dig trots dina bravader din stora mupp<3

Inga kommentarer: