tisdag 21 juni 2011

Körnig med Puff och upp på berget!

Dagen började med att ajg vaknade av att pappa väckte mig :( det borde vara olagligt att vara morron pigg sen fick jag sms av syrran hon frågade om jag kunde hjälpa Puff och köra Blomma. Och det kunde jag självklart göra jag låg kvar och drog mig länge och smsa med några, ja jag är seg på morron det är inte mitt fel ;). Men i alla fall så kom jag upp efter många om och men då käka jag lite och sen hämta hem Blomma. Sen fick jag städ ryck :o ja tro det eller ej men Sara fick städ ryck :O:O så jag städade rummet (i den mån som går) och sen sortarade jag kläderna. Men ja rummet ser bättre ut men ja långt i från städat det är bara för att jag inte kunnat packa upp efter som jag ska flytta in i lill stuga sen.

Ja sen kom Puff och Kattis och Hampus hit och då körde vi Blomma hon var super duktig. Gick jätte bra hon var jätte duktig och jag hjälpte henne lite på traven när det kom till vändnigen men annars skötte hon sig jätte bra!
Gick ner med henne sen satt vi och drack saft och snacka lite på trappen. Sen åkte vi och posta brev jag och morsan sen hämta jag min pålle och red han upp i grimma.

Rid turen gick jätte bra bara det att han är en stor mes han ahr fått för sig att gruset gör ont i hans fötter trots att ahn ahr skot ochd et är bara löjl fårn han sida. Men jag jobbade mycket med tempo växlingar i trav i dag super bra gick det sen tog vi båda galopperna också skit fin var han idag.
Och det finns en bäck när man rider ner för berget som jag tvingade han attg å över (håller på att lär han att vatten inte är döldigt farligt) Men i´ke sa Ubbe glöm det men jag fick ahn igenom vattnet efter ett tag.
Och kossor är köttätare minst sa han!
Min duktiga och fina älskling<3
I mon får han sig en välförtjänt vilodag!

Inga kommentarer: