onsdag 15 juni 2011

Glad trots att man är helt slutkörd!

Ja i dag så är jag extremt trött mede lycklig för Busan har ju fölat.
Gick rakt in på fölnigen när jag skulle släppa ut hästarna helst sjukt jag såg Blommsan ligga ner och sova sen går jag till Busan och då ser jag två framhovar som är på väg fram. Oj oj jag KUTADE in till pappa ´tog minst tre trappsteg i taget och sa att Busan fölar och när jag kom ut så var redan den lilla ute. Sen ringde jag till syrran och berättade att Busan hade fölat och ja ett grått litet sto föl har kommit. Den långa väntan är över nu är hon kommen och Busan har varit så duktig<3.
Nej nu ska jag gå ut till dom och mocka och ge Busan lite mer mat och mocka åt dom andra.

Och min pojke vackra kille är halt inget farligt men han står inne på nätterna och ute på dagarna men det är nog över om några dagar för det blev bättre efter han fått vara ute. För när jag kom ut till stallet var båda frambenen svullna och nu när han fått vara ute (med senskydd) så hade svullnaden gått ner så jag tror inte det är några problem med honom. Men ja vi får se om det är tränigsvärk (han är juh så het) eller om det är en stucknig jag gissar på stuknig jag men vi får se han är nog bättre om några dagar!

Inga kommentarer: