fredag 24 juni 2011

Fina mina älsklingar va i dag!

Jag gick ner till betet och ja jag skulle få tag på Ubbe men nej du sa han och ja jag tröttnade på att jaga han så jag tog Blomma som alltid vill vara med i stället. Det va meningen att jag skulle rida Ubbe först sen skulle vi köra Blomma men det blev tvärt om.

Blomma var jätte duktig hon ahr bara svårt att stå stilla när man selar på henne men när vio väl kom ut med henne va hon skit duktig. Vi körde na en bit på bakvägen och sen hjälpte pappa att vända med henne och han behövde inte hjälpa henne så mycket denna gång. Ja shit va fin hon va i dag! vi travade lite upp för backen också och hon travade på fint. Fina duktiga tjejen stolt över henne är jag vill jag lova. Och det är så kul att köra henne :D Älskar det.

Sen fick hon sitt kraft foder sen gick jag ner med henne till betet igen, då fick jag tag på min man red upp han i grimma och han gnägga hela vägen upp. Men shit han avr emr än bra i dag jag jobbade mycket med fattnigar i dag och han var läskigt fin i dag tog varenda galopp fattnig och lyssnade på när jag bad han göra halt och han gick as fint i traven och foremn och lyssnade på när jag bad han flytta för skänkeln. Shit ja riktigt riktigt fin häst hade jag i dag stolt äe jag över min fina mupp<3. Sen när vi kom hem stretcha jag honom och sen red ner han igen.

I kväll så blir det att umgås med fina människor<3 och dricka lite =)



För att jag älskar er<3

Inga kommentarer: