lördag 4 juni 2011

Nu är det snart slut!

Jag fick smaka på Gotland några dagar till jag fick se allt jag fick säga hej då.
Men nu sitter jag här med kala väggar och det ekar inne på mitt rum.
Alla bilder som jag satte upp på fantasy och alla bilder jag satt upp på hästarna. Dom är borta nu.
Allt är borta det känns så tomt det enda som finns kvar är jag och tomma väggar.
I morgon är det faktiskt hej då Gotland hejdå fårösund i morgon är allt verkligt, i morgon lämnar jag min utopi och går tillbaka till verkligheten igen.
Jag kastas in i världen jag lämnar min lilla utopi men lämnar aldrig mina drömmar.
Min drömmar finns kvar det är mina drömmar som driver mig oavsett om jag vet vad jag vill jobba med så vet jag att jag kommer att fortsätta skriva.
Jag kommer sakna alla människor jag lärt känna här, vännerna jag fått oavsett om jag vet att dom kommer vara kvar.
De kommer bara inte bo i samma hus eller samma samhälle som mig och jag kommer inte träffa dom varje dag jag kommer inte gå och knacka på en dörr när jag har tråkigt och någon öppnar dörren och säger välkommen in.
I alla fall inte en dörr som ligger nära i alla fall.
Nej dom vännerna jag skaffat mig här bor inte så nära mera dom är utspridda över hela landet, men jag vet att på ett eller annat vis kommer vi att ses.
Men ändå att komma hem till dalarna kommer vara en stor omställning oavsett om jag länkar hem till hästarna och sen ska Bus ha föl. Och jobba med Blomma ska bli underbart kul.
Och inte bara det utan jag ska få sätta i gång min pojke och rida ordentligt igen!
Så ja visst ska det bli härligt att komma hem igen till allt men ändå jag kommer sakna Gotland otroligt mycket!

Inga kommentarer: