måndag 18 juli 2011

Let go of youre past!

Den frasen ahr fått mig att tänka lite hur många gånger har man inte hört den frasen "Let go of youre past" Jag har hört det så många gånger att jag har tappat räknigen.

Men nu kom jag att tänka på är det inte ditt förflutna som skapat dig eller format dig? Ja jag ahr blivit formad av mina misslyckande/misstag mina framgångar. Jag minns misslyckanden/misstagen mer än jag minns mina framgångar. När jagb ser på mina framgångar kan jag se på dom med stolthet och le och säga ja jag gjorde bra ifrån mig. Och ja jag kan också inte titta på mig utan bara jag kan också.

Men hur ska jag kunna glöma och släppa det hemska det som jag gjort och andra gjort mot mig? Hur ska jag kunna glömma hårda ord, jag ahr inga synliga ärr men på insidan är det stora knivsår, de var öppna en gång men nu är de ihopsydda, men ärr försvinner inte ärren kommer alltid gå med mig. Hur kan man glöma när någon säger att man är dålig? Hur kan kan glöma när någon som tror att man är någon som man bara kan sparka på? Mattan har blivit ivägdagen för mig många gånger jag ahr fallit så många gånger att jag glömt bort hur många gånger jag ahr varit nere i det svartaste hålet och inte kunnat sett framtiden. Jag vet att jag inte är ensam men jag har känt mig som den ensamaste människan i världen som att det inte finns någon som tycker om mig.

Men det värsta av allt är att jag ahr lyssnat på människor som sakt att jag varit dålig, de har skat åt mig att jag inte är något värd och att jag bara är skit att jag inte kan något. Hur ska man kunna glöma det förlåta det?

Men jag vet nu att jag är mycket bättre än dom som saäger så jag skulle aldrig säga till en människa att den är dålig, men jag vet att jag har gjort det kanske omdevetet...Jag vill inte säga till aldra att dom är dåliga för det är dom inte och jag vill inte att någon ska må dåligt på min bekostnad jag vill inte kontrollera någon annan och säga ´vad den ska göra. Fast jag velat gjort det mer än en gång så säger ja ja men du bestämmer själv fast jag tycker så här eller så håller jag käften och låster dom göra misstagen själva. Jag förstår inte hur man kan säga till en människa att den är dålig elelr gör så här annars vill jag inte ha med dig att göra.

I dag nu när jag står här kan jag vara stolt över mig själv ja visst jag har mina dåliga sidor det har väl alla? Men jag kan vara stolt över den jag blivit. Jag är slarvig som fan och jag är envis som en gris och jag kanske inte är den snällaste jämt och jag säger alltid vad jag tycker och jag snackar innan jag tänker. Ja jag har mina negativa och dåliga sidor också men jag står här nu och 'är stolt över den jag blivit med självförtoende. Men utan mina föräldrar och vänner och familj skulle jag inte vara den jag är i dag. Ni anar inte vad min familj och mian vänner gjort för mig dom är underbara allihopa jag älskar dom allihop.

I dag kan jag stå och se tillbaka med tillfredställse och säga ja jag ahr gjort bra i fårn mig ja det har jag. Och alla dom som sakt att jag avrit dålig och att jag inte är värd något ja dom är inte värd något alls dom är bara aska för mig. Inte för att jag skulle låssas som att jag inte var jag på stan för jag vill varken spilla tid eller energi på något som dom de är inte värda ens en sekund av mitt liv.

Så ja "Let go of youre past" Är en fras som jag gillar och ogillar för det är svårt att släppa sitt förflutna men andå så gör man det vare sig man vill eller inte tillsut så blir ärren mindre och du kan se tillbaka med tillfredställse. Att släppa sitt förflutna är bra men mans ka inte glöma det!

Inga kommentarer: