söndag 30 januari 2011

Spanien - Sverige brons match

Jaha sverige förlorade brons matchen Spanien vann med 24-23. En rafflande match måste jag säga. Calèn och Kim Andersson var skadad sen förrut men Oscar Calèn kom tillbaka med sitt sakdade knä. Men under denna match så sakdade sig Doder han fick en smäll i höfkulan (tror jag) och sen Källman fick en smäll i jumsken i andra halvlek. Så Doder var inte med i halva första halvlek men sen i andra halvlek var han med och spelade.
Det var trötta svenskar i slutet av matchen, trötta och slitna.

Men jag tycker vi kan vara nöjda med deras instats detta VM med tanke på att dom kom näst sist förra VM så jag tycker vi kan vara nöjda ändå dom har gjort ett otroligt bra VM men ändå det suger att komma fyra så klart. Men jag tycker att vi kan vara nöjda i alla fall ja det tycker jag att vi kan vara faktiskt.

Matchens hjälte!
Är verkligen Johan Sjöstrand vilka räddnigar vilken målvakt eller VM hjälte sveriges räddar kung det är våran egen Johan sjöstrand!
Han är Sveriges hjälte otroligt bra målvakt!

Så en STOR hiss och eloge till Johan sjöstrand.
Men sen är det många mer hjälar i laget också som Kim Ekdahl Du Rietz en otroligt bra spelare och Doder. Ja många bra pojkar i laget en stor HISS till svenska handbollslaget!
Trots att ni bara kom fyra så gjorde ni en otroligt bra insats!

Inga kommentarer: