söndag 30 januari 2011

Skulle göra vad som helst.....

Just nu skulle jag göra vad som helst för en dag i stallet bara att klappa en häst skulle göra mig helt salig vill jag lova. Jag saknar stallet och jag saknar Ubbe jag saknar Blommsan och Bus.
Jag vill rida jag vill köra ja jag vill till och med mocka hästskit och tro mig det är bland det tråkigaste jag vet men ändå så skulle jag kunna göra vad som helst just nu för att få mocka och sopa stallgången och få klappa en häst och få rida och köra, och städa i stallet och klappa en häst borsta en häst. Jag saknar stallet dagar som denna när man inte har ett dugg och göra när jag bara sitter och glor dag ut och dag in jag vill ha min häst här jag saknar han. Och det blir inte bättre när jag får höra alla framtidsplaner och allt vi har med Blommsan det får mig och suga i magen av saknad efter dom jag saknar dom så det gör ont vill jag lova.

Saknar Blommsan små egenskaper saknar när hon kommer springades så fort hon ser en i hagen. Hon kommer med sina öron framåt och vill undersöka alla ens fickor och vill verkligen vara med hela tiden. Jag saknar hennes snälla och mörka och mjuka ögon men dom ögonen som är så full i fan den blicken som man inte vet vad hon ska hitta på här näst. Hon är vår lilla Blommsan som jag saknar så otroligt mycket skulle göra vad som helst en dag som denna av att bara få pussa hennes silkes lena nos just nu.

Och jag saknar vår tjockis vår Bus hon kan verkligen få en och smälta vilket humör man än är på. Den snälla blicken fast hon är då full i fan den damen också. Hon är den underbarast mamman man kan hitta hon är one of a kinde vill jag lova. Hon är en på miljonen. och tänk att vi fick henne helt gratis och hon är nog en av dom mest älskade hästarna i stallet.


Och sen har vi min Ubbe bubbe. Ja han saknar jag nog mest av alla jag saknar han snälla blick hur han söker efter godis i mina fickor. Hur han alltid ser på mig med en mild blick och har han är otålig på gången eller när han inte vill stå stilla när vi är ute och rider. Han är en tapper herre han gör verkligen allt för mig och lite till om han lägger den sidan till. Nej men han kan ha sina knäppheter för sig men han har aldrig varit dum någonsinn. Han är verkligen en häst som man faller för lätt. Ja tro det eller ej jag saknar till och med när jag inte får tag på han i hagen. Jag saknar hela han inte halva han jag saknar min pojke<3 det är min häst jag vill ha!




Saknar er så otroligt mycket<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får pussa på dem när du kommer hem igen!:)//Sandra